Jak otworzyć sklep internetowy?

Otworzenie własnego sklepu internetowego, wbrew pozorom, nie jest aż tak skomplikowane. Z pomocą przychodzą nam różnorodne platformy sklepowe, które przyspieszą cały proces.

Coraz więcej spraw załatwiamy przez Internet. Zakupy w Sieci to oszczędność czasu i pieniędzy oraz możliwość dokładnego zapoznania się z oferowanym produktem z wykorzystaniem porównywarek cenowych, forów z opiniami użytkowników na temat produktu itd. Jeszcze kilka lat temu Polacy kupowali w Internecie przeważnie sprzęt wysokiej klasy, taki jak: urządzenia RTV czy AGD. Dziś, w sieci zaopatrujemy się również w towary codziennego użytku. Z tego powodu otworzenie własnego sklepu internetowego to pomysł, który może przynieść nam oczekiwane korzyści finansowe. Jak się do tego zabrać?

Testowanie i aktywacja e-sklepu

Zakładając własny sklep internetowy nie musimy robić wszystkiego sami. Po naszej stronie leży pomysł na ciekawy biznes i rodzaj asortymentu, jaki będziemy sprzedawać, jednak aspekty techniczne i informatyczne możemy pozostawić profesjonalnym platformom sklepowym. Wiele z nich, zanim podpisze z Tobą właściwą umowę oferuje kilkunastodniowy okres próbny, w czasie którego możesz swobodnie wypróbowywać jej wszystkie możliwości. W konfiguracji sklepu pomagają pracownicy platformy, dlatego nie bójmy się korzystać z ich wiedzy i zadawajmy pytania w razie jakichkolwiek wątpliwości. Jeżeli po tym czasie nie będziesz zadowolony z działania e-sklepu, możesz bez żadnych konsekwencji zrezygnować z usługi, a Twój sklep zostanie zablokowany. Jeżeli będziesz usatysfakcjonowany z proponowanej Ci oferty, Twój sklep zostanie aktywowany. Usługa ta jest opłacana w formie abonamentu, którego wysokość uzależniona jest od opcji, jakie wybierzemy w ramach pakietu. Warto zainwestować w dodatkowe funkcjonalności, takie jak wyszukiwarka czy responsywna wersja na urządzenia mobilne, gdyż może mieć to bezpośredni wpływ na liczbę konwersji oraz sprzedaż.

Wygląd, integracja i promocja e-sklepu

Platformy sklepowe oferują różne szablony, które możemy wykorzystać w naszej firmie. Atrakcyjny wygląd to często bardzo ważny element, na który zwracają uwagę klienci. Jeżeli kod CSS jest otwarty, oznacza to, że sami możemy wprowadzać indywidualne zmiany w layoucie strony i jej designie. Z kolei opcja integracji e-sklepu z innymi hurtowniami, zmniejszy koszty związane z zamawianiem i magazynowaniem towaru zanim ktokolwiek go kupi. Naszą firmę możemy zintegrować nie tylko z hurtownią, ale również z dostawcą, porównywarką cen czy serwisami aukcyjnymi. Wszystkie narzędzia będą działały w ramach jednego systemu. Oznacza to, że z jednego panelu administratora będziemy mogli monitorować działanie poszczególnych funkcji, co znacznie ułatwi pracę administratorowi sklepu internetowego. Ważne jest, aby zwrócić szczególną uwagę na promowanie. W tym celu warto zadbać o działania z zakresu SEO, takie jak wstawianie słów kluczowych, czy opatrywanie poszczególnych produktów kategoriami i tagowanie. Takie działania mogą wpłynąć na wyższą pozycję naszej strony w wyszukiwarce Google po wpisaniu danej frazy przez użytkowników. Działania optymalizacyjne powinny współwystępować z innymi metodami marketingowymi, na przykład kampaniami AdWords, stworzeniem profilu firmy w mediach społecznościowych oraz prowadzeniem bloga, na którym regularnie będziemy angażować naszych czytelników do różnego typu aktywności oraz przypominali im o swojej marce i ciekawych promocjach.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 547 985

E-mail: kontakt@galeriawitryn.pl

ul. Krucza 50, Warszawa

Poradnik dla kupujących i sprzedających w Internecie! Dowiedz się, na co należy uważać podczas wirtualnych zakupów oraz poznaj tajniki sprzedaży w sieci. Zapraszamy!

http://www.gebuko.ro/

Sklep żeglarski

pozycjonowanie Bochnia

jak założyć sklep internetowy

Specjalista ds. SEO Przemysław Bednarz