Jak atrakcyjnie opisać produkt w sklepie internetowym?

Atrakcyjność opisów produktów tkwi, przede wszystkim, w ich unikatowości, a także przedstawianiu korzyści, jakie płyną z zakupu danej rzeczy.

Ze względu na rosnącą konkurencję w branży e-commerce coraz częściej właściciele sklepów internetowych przypominają sobie, że kluczem do pozyskania nowych klientów jest nie tylko reklama czy ceny produktów, ale i użyteczna treść.

 

Opis produktów - liczyć na kogoś, czy na siebie?

Po tym hasłem kryją się dwa dylematy. Pierwszym z nich jest podjęcie decyzji na temat tego, kto owe opisy miałby właściwie tworzyć. Jeżeli wybierzemy usługi copywritera musimy być przygotowani na różne scenariusze współpracy. Jeżeli bowiem prowadzimy sklep internetowy ze specjalistycznym asortymentem, (np. branża informatyczna, budowlana) może okazać się, że osoba, która zupełnie nie zna się w tym temacie stworzy content ubogi w użyteczne informacje, a nawet mogą pojawić się w nim błędy. Doświadczony copywriter napisze wartościowy tekst na każdy temat, jednak jeśli decydujemy się na zatrudnienie osoby początkującej, pamiętajmy, żeby dokładnie zweryfikować efekty jej pracy. Sprawdzi się ona z pewnością w bardziej przystępnych branżach, np. modowej czy kosmetycznej.

Wiele sklepów współpracującej z hurtowniami dropshipping ma do dyspozycji gotowe opisy produktów oraz dołączone do nich zdjęcia oraz filmiki. Tego typu treści z pewnością zawierają wiele cennych informacji i pod względem użyteczności większości z nich nie można niczego zarzucić, jednak należy pamiętać, że dostęp do nich mają wszystkie obsługiwane przez daną hurtownię sklepy. W związku z tym nie ma mowy o oryginalności contentu. Takie strony nie będą wysoko indeksowane przez roboty wyszukiwarki Google, ani żadnej innej.

Jak tworzyć opis produktu w e-sklepie?

Podstawową cechą opisów produktu jest ich użyteczność oraz wywołania potrzeby posiadania go przez czytającą go osobę. Z tego powodu, w opisie powinny znaleźć się przede wszystkim dane techniczne i merytoryczne, na przykład: nazwa modelu, marki, rok produkcji, materiały, z jakich został wykonany dany przedmiot itd. Następnie, autor powinien zadbać o to, by w tekście pojawiły się wszelkie informacje ukazujące funkcje i możliwości użytkowania danego produktu. W tym przypadku, poza wymienieniem ich warto zwrócić uwagę na ich wyjątkowość, przydatność i możliwości, jakie otwierają one przed użytkownikami. W przypadku ubrań i dodatków możemy skupić się na tym, do czego pasują, na jaką okazję warto je włożyć, i w jakich stylizacjach będą prezentować się najlepiej. Z kolei pisząc o sprzęcie elektrycznym możemy wyjaśnić, do czego służą odpowiednie tryby, jakie funkcje sprawdzą się najlepiej w realizacji konkretnych zadań, w jakich sytuacjach urządzenie będzie niezawodne. Jednym słowem, musimy operować językiem korzyści, w którym każda cecha przedstawianego przez nas produktu staje się jego zaletą, a jej obecność przekłada się na konkretne korzyści – nie ważne, czy są one policzalne, czy też mają charakter psychiczny, społeczny (np. statusowy) lub kulturowy. Obok konkretów muszą pojawić się frazy zachęcające do zakupu.

Tekst nie może być ani za długi, ani zbyt krótki, nie może mieć błędów językowych, a najważniejsze słowa powinny być odpowiednio sformatowane. Zamiast opisywać kolejnymi przymiotnikami produkt – które mają przede wszystkim budować emocjonalny poziom opisu - napiszmy, co możemy z nim zrobić (kupić, zamówić, bawić się, chudnąć, uczyć się). W ten sposób tekst stanie się bardziej dynamiczny.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 547 985

E-mail: kontakt@galeriawitryn.pl

ul. Krucza 50, Warszawa

Poradnik dla kupujących i sprzedających w Internecie! Dowiedz się, na co należy uważać podczas wirtualnych zakupów oraz poznaj tajniki sprzedaży w sieci. Zapraszamy!

http://www.gebuko.ro/

Sklep żeglarski

pozycjonowanie Bochnia

jak założyć sklep internetowy

Specjalista ds. SEO Przemysław Bednarz