Jak promować produkty sklepu przy pomocy content marketingu?

Stworzone przez nas treści możemy umieścić bezpośrednio na stronie internetowej naszego sklepu lub prowadzonego przez nas bloga albo zdecydować się na publikację na zewnętrznych witrynach oraz portalach branżowych. Obie drogi łączą się z pewnymi profitami, ale i ryzykiem.

Coraz większa liczba handlowców obracających się w branży e-commerce zaczyna przypominać sobie starą zasadę wielu marketerów – „content is a king”. Dobra treść to sposób na tworzenie więzi z czytelnikami, generowanie naturalnego ruchu na naszej stronie, kreowanie wizerunku naszej firmy, i co najważniejsze – wzrost liczby konwersji. Jak widać potencjał treści jest ogromny. Aby móc w pełni go wykorzystać warto jednak wiedzieć kilka rzeczy na temat content marketingu.

Dystrybucja contentu – wewnętrzna czy zewnętrzna?

  1. Publikowanie wewnętrzne

Stworzony przez nas lub przez zatrudnionych specjalnie w tym celu copywriterów content dotyczący aktualnej oferty i najnowszych produktów może być umieszczony na wewnętrznej stronie naszego sklepu internetowego. Inną możliwością jest tworzenie wpisów na firmowego bloga. Jest to bardzo często wykorzystywany sposób publikacji treści, szczególnie przez małe i średnie przedsiębiorstwa, które dysponują ograniczonym budżetem. Z tym też wiąże się największa zaleta dystrybucji wewnętrznej – jest ona całkowicie bezpłatna. Poza tym, mamy pełną kontrolę nad tym, jak będą wyglądały wpisy, kiedy i jak często będą się pojawiały, w jakiej zakładce i z jaką grafiką lub zdjęciem. Niestety, poza tymi walorami, opcja ta obarczona jest pewnym obciążeniem dotyczącym obiektywności tekstu i zawartych w nim porad oraz opinii. Większość internautów doskonale zdaje sobie sprawę, że umieszczając treści na własnej stronie czy blogu, będziemy przedstawiać naszą firmę oraz produkty z naszego sklepu w jak najlepszym świetle. Linki wychodzące z takiej witryny nie mają wielkiej mocy jeśli chodzi o pozycjonowanie, w związku z tym, nie oczekujmy zawrotnych skoków pozycji w wynikach wyszukiwarki. Naturalny ruch o dużym natężeniu jest możliwy, jednak powolny, co jest oczywiste w przypadku braku dodatkowych działań promocyjnych.

  1. Publikowanie zewnętrzne

Druga możliwością jest umieszczanie stworzonego contentu na zewnętrznych stronach o wysokim Page Ranku oraz z dużą i dokładnie sprecyzowaną grupą czytelników. W tym rozwiązaniu największym plusem jest, oczywiście, możliwość dotarcia do niej. Poprzez publikacje zewnętrzne możemy poinformować o istnieniu naszego sklepu oraz jego asortymencie o wiele większą liczbę internautów. W zależności od branży naszego sklepu internetowego powinniśmy wybrać odpowiedni portal branżowy – umożliwi to dotarcie do naszej grupy docelowej. Linki z silnych stron to również gwarancja wyższego zaindeksowania naszego sklepu, bądź konkretnego produktu z naszej oferty, przez roboty Google. Kolejną zaletą wynikającą z obecności na znanych i poczytnych stronach jest wrażenie, że artykuły są bardziej obiektywne, co zwiększy wśród internautów chęć posiadania opisywanego produktu oraz prestiż sklepu. Wśród wad tego typu rozwiązania jest z pewnością wysoki koszt publikacji artykułów na dużych portalach oraz ostre wymogi co do jakości treści, języka, formy artykułu i wielu innych aspektów. Poza tym, należy porzucić marzenia, że czołowy portal umieści nasz tekst na pierwszej stronie, chyba że zapłacimy za to odpowiednio wyższą kwotę – skuteczna bariera dla większości sklepów internetowych.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 547 985

E-mail: kontakt@galeriawitryn.pl

ul. Krucza 50, Warszawa

Poradnik dla kupujących i sprzedających w Internecie! Dowiedz się, na co należy uważać podczas wirtualnych zakupów oraz poznaj tajniki sprzedaży w sieci. Zapraszamy!

http://www.gebuko.ro/

Sklep żeglarski

pozycjonowanie Bochnia

jak założyć sklep internetowy

Specjalista ds. SEO Przemysław Bednarz