Najczęstsze błędy pojawiające się w regulaminach sklepów internetowych

Robienie zakupów przez Internet staje się coraz to bardziej popularne. Konsumenci bardzo cenią sobie taką właśnie formę nabywania wszelkiego rodzaju towarów (w sieci można kupić dosłownie wszystko!) z wielu różnych przyczyn. Niestety, często zdarza się, że w regulaminach sklepów internetowych pojawiają się wciąż te same błędy, postanowienia niemające racji bytu w świetle obecnych przepisów prawnych.

 

Dlaczego lubimy kupować przez Internet?

Przede wszystkim taka forma robienia zakupów jest naprawdę wygodna. Wystarczy usiąść w fotelu, wziąć komputer i przeglądać strony internetowe w poszukiwaniu interesujących nas produktów. Kolejny argument przemawiający za robieniem zakupów przez sieć to możliwość szybkiego porównania cen danego produktu w wielu sklepach. W sieci możemy znaleźć wszystko, a każdy jeden towar zostanie dostarczony nam do domu.

 

Dlaczego przedsiębiorcy popełniają błędy w regulaminach?

Nie wszystko jednak jest tak idealnie, jakby się mogło wydawać. Kupując przez Internet po pierwsze należy zapoznać się z regulaminem danego sklepu. I właśnie tu może pojawić się pewien problem. Wielu konsumentów godzi się z narzuconymi warunkami i nawet nie próbuje dojść do tego, czy zasady regulaminu są zgodne z prawem. Jak się zaś okazuje, przedsiębiorcy niezwykle często popełniają bardzo charakterystyczne błędy. Najczęściej jest tak, że wcale nie chcą wprowadzić swojego klienta w błąd, a błędy w regulaminie popełniają zupełnie nieświadomie. Warto wiedzieć jakie to błędy, aby w przypadku jakiegoś problemu z zakupionym towarem można było walczyć o swoje prawa.

 

Jakie są najczęstsze błędy w regulaminach sklepów internetowych?

Pierwszym bardzo często spotykanym błędem jest umieszczenie w regulaminie sformułowania dot. tego, że sklep będzie przyjmował ewentualne zwroty towarów wyłącznie, gdy towar będzie posiadał oryginalne i nieuszkodzone opakowanie. Tego rodzaju zapis stoi w absolutnej sprzeczności z obowiązującymi przepisami. Należy pamiętać również o tym, że to właśnie sprzedawca ponosi odpowiedzialność za nieterminowe dostarczenie przesyłki (choć zwyczajowo w regulaminie zastrzega, iż takiej odpowiedzialności nie ponosi). Nieprawdą jest także to, że sprzedawca ma prawo do dowolnej zmiany regulaminu. Ponadto, w opisie produktów nie mogą pojawić się błędy, zdjęcie musi być wiarygodne, nie zaś przykładowe – sprzedawca nie może zastrzec sobie prawa do możliwości wystąpienia błędów.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 547 985

E-mail: kontakt@galeriawitryn.pl

ul. Krucza 50, Warszawa

Poradnik dla kupujących i sprzedających w Internecie! Dowiedz się, na co należy uważać podczas wirtualnych zakupów oraz poznaj tajniki sprzedaży w sieci. Zapraszamy!

http://www.gebuko.ro/

Sklep żeglarski

pozycjonowanie Bochnia

jak założyć sklep internetowy

Specjalista ds. SEO Przemysław Bednarz