Reklama w Internecie - jak to ugryźć?

Internet otworzył całe spectrum nowych możliwości przed specjalistami do reklamy. Mogą z nich korzystać zarówno gracze z wielkim budżetem, ale nie tylko – równie dobre efekty mogą osiągać mniejsze firmy. Liczy się ciekawy pomysł i niebanalna realizacja.

 

Marketing internetowy – ocean nowych możliwości

Prowadzenie działań reklamowych w sieci jest nieporównywalnie tańsze niż korzystanie z mediów, takich jak prasa czy telewizja, a równocześnie – zasięg ich oddziaływania jest o wiele większy niż w przypadku tradycyjnych mediów. Największą potęgą Internetu jest możliwość dotarcia do dokładnie określonej przez nas grupy docelowej – takiej, która odwiedza dany serwis branżowy czy wpisuje do wyszukiwarki zapytania z konkretnej dziedziny. Reklama internetowa pozwala na zwiększenie liczby osób rozpoznających naszą markę, co w konsekwencji może spowodować ich wizytę na naszej stronie i skorzystanie z naszych usług czy zrobienie zakupów w naszym sklepie internetowym.

Czym jest SEM i z czego się składa?

Search Engine Marketing to wszelkie działania promocyjne, których celem jest uzyskanie jak najwyższej pozycji strony w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy wpisywane przez użytkowników. Najkrótszą odpowiedzią na pytanie, o rodzaje działań w ramach SEM jest równanie SEM = SEO + PPC. Co ono oznacza?

SEO

Jedną z możliwości prowadzenia działań z zakresu marketingu internetowych to SEO (Search Engine Optimalisation), czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Mają one na celu, podobnie jak SEM, uzyskanie przez stronę jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarki na daną frazę lub słowo kluczowe, a w szczególności dostanie się na pierwszą stronę. Jak pokazują bowiem badania, przytłaczająca większość internautów nie przechodzi w ogóle na drugą stronę wyników w wyszukiwarce. Działania SEO polegają na budowaniu rozbudowanego zaplecza mocnych i trwałych linków oraz poprawa wewnętrznej struktury strony internetowej. Umożliwia to lepszą indeksację strony przez roboty Google. Praca specjalistów SEO polega na ustawicznych próbach „rozgryzienia” algorytmu wyszukiwarki, który owiany jest tajemnicą potentata z Doliny Krzemowej. Specyfiką działań SEO jest ich trwałość – na pozytywne wyniki trzeba jednak czekać miesiącami. Badania jednak zgodnie wskazują na bardzo wysoki współczynnik efektywności tego sposobu promocji marki.

PPC

Pay Per Click to z kolei wszelkie kampanie płatnych linków rozliczane wyłącznie na podstawie kliknięć (a nie – samego pojawienia się), które opierają się na promowaniu konkretnych stron internetowych po wpisaniu danych słów i fraz. Ich koszt zależy od liczy przekierowań na naszą stronę poprzez kliknięcie ze sponsorowanego wyniku z wyszukiwarki. Jest to działanie, które pomaga przede wszystkim zostać zauważonym przez użytkowników. Kampanie płatne pojawiają się na samej górze, przed wynikami organicznymi wyszukiwarki. W ten sposób szybko generujemy duży ruch na stronie, jednak po zakończeniu kampanii możemy zaobserwować ponowny regres. Z tego powodu, kampanie warto prowadzić regularnie, tak by użytkownicy mogli zapamiętać naszą firmę. Świetnie sprawdzają się również w czasie prowadzenia krótkotrwałych akcji wizerunkowych i marketingowych. Najpopularniejszą formą PPC są kampanie AdWords.

E-reklama jest wyjątkowo dynamiczną gałęzią w branży internetowej. Aby osiągnąć jak najlepsze wyniki można osiągnąć poprzez połączenie obu narzędzi – optymalizacji oraz prowadzenia kampanii PPC.

Pamiętaj, że również w internecie znakomicie sprawdzają się np. filmy reklamowe!

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 547 985

E-mail: kontakt@galeriawitryn.pl

ul. Krucza 50, Warszawa

Poradnik dla kupujących i sprzedających w Internecie! Dowiedz się, na co należy uważać podczas wirtualnych zakupów oraz poznaj tajniki sprzedaży w sieci. Zapraszamy!

http://www.gebuko.ro/

Sklep żeglarski

pozycjonowanie Bochnia

jak założyć sklep internetowy

Specjalista ds. SEO Przemysław Bednarz