Jak budować wartościową treść w sklepie internetowym?

Z jednej strony wiedza i operowanie konkretami, z drugiej – perswazja oraz kreatywność – oto najkrótsza recepta na tworzenie wysokiej jakości treści w sklepie internetowym i nie tylko.

Oferta naszego sklepu oraz dostępność asortymentu to nie jedyny element, na który zwracają uwagę klienci. Równie ważny jest opis poszczególnych produktów oraz inne teksty, jakie znajdują się na stronie internetowej naszej firmy.

 

Do kogo kierowane są teksty z naszej strony?

Zanim w ogóle zaczniemy tworzyć internetowy content musimy zadać sobie pytanie na temat tego, kim będą nasi czytelnicy. Inaczej bowiem pisze się do kobiet, inaczej do mężczyzn. Inny język będzie przyciągał uwagę dzieci i młodzieży, inny – osób dorosłych i starszych. Im bardziej szczegółowo możesz opisać swoją grupę docelową, tym lepiej. Zastanów się nad tym, co robią w wolnym czasie, jakie są ich zainteresowania i poglądy, jaki prowadzą tryb życia, czym zajmują się na co dzień.. Szczegółowa charakterystyka umożliwi Ci budowę dopasowanych treści, z którymi będą mogli identyfikować się ci, którzy się z nimi zapoznają.

 

Jak opisywać produkty z oferty sklepu?

Podstawową kwestią, na jaką należy zwrócić uwagę, jest właściwe opisanie produktów z oferty. Po pierwsze, musi być ono szczegółowe, kompletne oraz prawdziwe. Powinny się znaleźć wszystkie informacje, na podstawie których klient może dokonać porównania kilku produktów pod względem tych samych cech. Należy dokładnie opisać przeznaczenie i sposób działania danego towaru oraz wyróżniające go cechy. Oczywiście, należy pamiętać, że są to teksty reklamowe, muszą znaleźć się tutaj zdania zachęcające do zakupów oraz podkreślający największe walory oraz przewagę nad innymi, konkurencyjnymi wyrobami: cenę, jakość, design, czy inne elementy, które mają skłonić klienta do zawarcia transakcji z naszą firmą. Nasz czytelnik po przeczytaniu takiego opisu powinien mieć poczucie, że oferowana mu rzecz jest mu potrzebna, a jej zakup to inwestycja warta swojej ceny.

Tworzenie i redagowanie treści na strony sklepów internetowych

Do tworzenia treści możemy zatrudnić profesjonalnego copywritera, ale możemy zająć się tym również sami. Najlepszym sposobem jest, oczywiście, praktyka. Z czasem zyskamy coraz większą sprawność w budowaniu contentu i będziemy działać intuicyjnie. Nigdy jednak nie zapominaj o uważnym i wielokrotnym czytaniu tworzonego tekstu i częste nanoszenie poprawek. Droga do ideału to metoda prób i błędów. Pamiętaj o poprawnej ortografii oraz składni. Możesz skorzystać z pomocy słowników online i edytorów tekstu. Używaj bogatego języka pełnego synonimów i nie nadużywaj „oklepanych wypełniaczy”, np.: ”modny”, „super”, „hit”. Jeśli nie masz weny i pisanie idzie Ci mozolnie, po prostu odłóż to na później. Idź na spacer, zajmij się inną pracą, pomyśl o czymś zupełnie innym. Taka pauza z pewnością pozytywnie odbije się na Twoim zdrowiu psychicznym, a przerwana praca będzie szła lepiej i szybciej. Po napisaniu tekstu odłóż go na kilka godzin albo dzień. Ze świeżym spojrzeniem przeczytaj go w całości i popraw niejasności i błędy, których wcześniej nie widziałeś. Możesz pokazać go też innej osobie, aby podzieliła się z Tobą swoimi refleksjami na temat tekstu.

Na koniec warto podkreślić, że nawet najlepszej jakości treść nie przyniesie spodziewanego efektu, jeśli nie zadbamy o inne aspekty, takie jak wysokiej jakości zdjęcia produktów oraz przyjazna nawigacja na stronie internetowej naszego sklepu.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 547 985

E-mail: kontakt@galeriawitryn.pl

ul. Krucza 50, Warszawa

Poradnik dla kupujących i sprzedających w Internecie! Dowiedz się, na co należy uważać podczas wirtualnych zakupów oraz poznaj tajniki sprzedaży w sieci. Zapraszamy!

http://www.gebuko.ro/

Sklep żeglarski

pozycjonowanie Bochnia

jak założyć sklep internetowy

Specjalista ds. SEO Przemysław Bednarz