Skąd się biorą klienci w sklepach internetowych?

Skąd się biorą klienci w sklepach internetowych? Otóż najwięcej kupujących pochodzi z wyszukiwarki Google. Stanowią oni około 70-80% wszystkich odwiedzających. Zapewne wiele właścicieli sklepów internetowych zastanawia się czy warto dywersyfikować kanały pozyskiwania klientów. Naturalnie warto. Oczywiście wyszukiwarka Google z dnia na dzień nie przestanie istnieć. Jednakże dywersyfikacja może okazać się sposobem zarówno na większe przychody jak i tańsze pozyskanie klientów.

Google AdWords

Jednym ze sposobów zwiększenia rotacji na stronie jest skorzystanie z płatnych metod reklamy w wyszukiwarce. Wprawdzie właściciel nadal pozostaje w ekosystemie Google, ale zwiększa zasięg sklepu i może pozyskać dodatkowych klientów.

Porównywarki cen

Stanowią one fajny sposób na zwiększenie zainteresowania e-sklepem. Potencjalni klienci często i chętnie korzystają z takiej formy. Popularnością cieszą się takie serwisy jak: Ceneo.pl, Nokaut.pl, Skąpiec. Współpraca z porównywarkami cenowymi jest dość prosta, a najczęściej opiera się na modelu CPC, czyli płaceniu za przejście internauty do naszego e-sklepu. Inne to model CPA (polegający na podjęcie przez uczestnika jakiegoś działania, np. wypełnienia formularza czy dokona zapisu na newslatter) i model prowizyjny.

A może serwis aukcyjny

Wielu osobom zakupy online kojarzą się wyłącznie z serwisami aukcyjnymi. Oczywiście istnieją także sposoby na wykorzystanie serwisu aukcyjnego dla wzrostu sprzedaży w naszym e-sklepie. Możliwe, ale nie znaczy że łatwe do zrobienia. Serwis aukcyjny można wykorzystać jako platformę reklamową. W takim wypadku to nie sprzedaż jest najistotniejsza, ale przekierowanie ruchu do e-sklepu. W regulaminie serwisów są wprawdzie zapisy o przeciwdziałaniu takim działaniom, ale można je obejść z wykorzystaniem kilku sposobów.

E-mail marketing

Wielu właścicieli sklepów internetowych wykorzystuje e-mail marketing. Jest to sposób na dywersyfikację źródeł pozyskiwania klientów. E-mail marketing prowadzony w prawidłowy sposób może dać naprawdę bardzo dobre rezultaty.

Pamiętaj – ROI zawsze najważniejsze

Każdy właściciel e-sklepu musi przemyśleć zasadność wdrażania danego źródła dywersyfikacji pozyskiwania klientów. Z tego względu warto przeprowadzić analizę kosztów.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 547 985

E-mail: kontakt@galeriawitryn.pl

ul. Krucza 50, Warszawa

Poradnik dla kupujących i sprzedających w Internecie! Dowiedz się, na co należy uważać podczas wirtualnych zakupów oraz poznaj tajniki sprzedaży w sieci. Zapraszamy!

http://www.gebuko.ro/

Sklep żeglarski

pozycjonowanie Bochnia

jak założyć sklep internetowy

Specjalista ds. SEO Przemysław Bednarz