Platforma sklepowa. Jaką wybrać?

Jednym z elementów mogących przesądzić o osiągnięciu sukcesu w branży e-commerce jest sprawna i niezawodna platforma, która obsłuży ruch na naszej witrynie i w sposób przyjazny podpowie użytkownikom, jak szybko dokonać zakupów, których w danej chwili potrzebują.

Wybór odpowiedniej platformy dla sklepu internetowego to ciężki orzech do zgryzienia. Każda z nich chwali się kompleksowością świadczonych przez nią usług, ciągle rozwijanym i testowanym oprogramowaniem oraz liczbą klientów, którzy korzystają z jej usług. Marketer tak łatwo nie zwiedzie reklamową propagandą prawdziwego przedsiębiorcy, bowiem ważniejsza od ilości klientów jest bez wątpienia jakość oprogramowania i jego efektywność. Z tego powodu, przed dokonaniem wyboru idealnej dla Twojej firmy platformy, warto rozważyć wszystkie „za i przeciw”.

Czy istnieje idealna platforma sklepowa?

Na usta samo ciśnie się pytanie: Która platforma sprawdzi się w każdej sytuacji? Która da mi pewność, że wszystkie zamówienia zostaną prawidłowo zarejestrowane, a w czasie transakcji nie dojdzie do żadnych błędów? Odpowiedź brzmi – żadna. Nie ma idealnych i niezawodnych systemów, dlatego już na początku odrzućmy tę utopijną wizję. Platformy wciąż popełniają te same błędy: uważają, że znają lepiej potrzeby klientów oraz osób zarządzających e-sklepem niż same e-sklepy. Nie oznacza to, że nie ma lepszych i gorszych ofert. Pytanie o ideał zamieńmy więc na…

Na co zwrócić uwagę wybierając platformę sklepową?

Podstawowym wymogiem, jaki powinniśmy postawić obsługującej nas w przyszłości platformie, to szybka komunikacja z opiekunem naszego sklepu – nie dłuższa niż doba. Powinniśmy zostać odpowiednio przeszkoleni po to, by korzystać z wszystkich możliwości, jakie niesie ze sobą wybrana przez nas platforma. Im więcej sami będziemy wiedzieć, tym więcej problemów i wątpliwości naszych klientów będziemy mogli rozwiązać bez angażowania pracowników platformy sklepowej. Sprawdźmy, czy platforma prowadzi dodatkowe szkolenia w zakresie e-commerce. Czy możemy dowiedzieć się czegoś od naszego partnera, co wpłynie na wydajność pracy w e-sklepie? Powinno mu zależeć na naszym sukcesie w równym stopniu co nam, bowiem od tego zależy również jego komercyjny sukces. Kolejny aspekt, o który warto dopytać jest testowanie nowych funkcjonalności. Kto może wdrażać eksperymentalne rozwiązania i czy będzie miał z tego jakieś profity? Platforma sklepowa powinna traktować nas nie tylko jak zwykłych klientów, ale również jako współtwórców nowych wdrożeń.

Personalizacja oferty platformy sklepowej

Rodzaj działalności, jaką prowadzisz, powinien mieć kluczowe znaczenie w czasie wybierania platformy sklepowej. Inne potrzeby posiada internetowa drogeria, sklep z grami komputerowymi i hurtownia sprzętu do rehabilitacji. Wszystkie sklepy działają w Internecie, ale docierają do różnych grup docelowych. W związku z tym inaczej może wyglądać proces kupowania produktu, wyszukiwania, wyboru sposobu dostawy czy zapoznawania się z ofertą. Warto sprawdzić, czy system będzie zintegrowany z naszymi dotychczasowymi aplikacjami i systemami, które wykorzystujemy w naszym sklepie. Zdarza się, że oprogramowanie może być zamknięte na Twoją konfigurację biznesową. Powinniśmy mieć możliwość wyboru pomiędzy poszczególnymi wersjami platformy oferującymi dostosowane do branży narzędzia i modułu bez konieczności ponoszenia dodatkowych, czasem irracjonalnie wysokich, kosztów.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 547 985

E-mail: kontakt@galeriawitryn.pl

ul. Krucza 50, Warszawa

Poradnik dla kupujących i sprzedających w Internecie! Dowiedz się, na co należy uważać podczas wirtualnych zakupów oraz poznaj tajniki sprzedaży w sieci. Zapraszamy!

http://www.gebuko.ro/

Sklep żeglarski

pozycjonowanie Bochnia

jak założyć sklep internetowy

Specjalista ds. SEO Przemysław Bednarz