Jak pokazać produkt, żeby klient chciał go kupić? Język korzyści

Siła słów, zarówno tych wypowiadanych, jak i tych pisanych, jest ogromna – wiedzą to mistrzowie marketingu, dla których język korzyści to jeden z podstawowych metod pracy. Wykorzystaj go również w swojej firmie.

Język korzyści to nic innego jak umiejętne prowadzenie komunikacji bezpośredniej oraz zapośredniczonej, której celem jest skłonienie czytelników do założonej przez nas akcji. Celem może być zrobienie zakupów w naszym sklepie, ale również udział w konkursie czy zapisanie się do newslettera. Bez względu na to, co ustalimy za nasz cel, najważniejsze, by skutecznie go zrealizować. W przypadku sklepów internetowych, naszym głównym celem jest zachęcenie do zrobienia zakupów w naszej firmie. Musimy się naprawdę postarać, bo konkurencja na rynku e-commerce jest naprawdę duża. Co zrobić, żeby ją pokonać? Oto kilka porad, które mogą i się przydać.

Poznaj swoje produkty

Aby skutecznie sprzedać jakiś produkt powinieneś, przede wszystkim, wiedzieć, co sprzedajesz. Poznaj swoje produkty – do czego służą, dla kogo zostały stworzone, co je wyróżnia, czy sami chcielibyśmy coś takiego zakupić. Oczywistym jest, że pracując w dużym sklepie internetowym, w którym znajdują się setki, a może nawet tysiące produktów, nie jesteś w stanie wypróbować ich wszystkich. Na szczęście, nie musisz – wystarczy, że będziesz poszerzać swoją wiedzę teoretyczną. Jeżeli działasz w specjalistycznej branży, przygotujmy się na to, że nie wszyscy klienci muszą być takimi samymi ekspertami jak Ty - dlatego ofertę swojego sklepu i poszczególne produkty powinieneś opisywać w sposób jasny i zrozumiały.

Poznaj swoją grupę docelową

Skoro wiesz już, do czego będziesz zachęcał, czas dowiedzieć się, z kim będziesz się komunikował. Poznanie swojej grupy docelowej to jeden z fundamentów umożliwiający skuteczne używanie języka korzyści. To oczywiste, że inaczej będziesz rozmawiał z młodzieżą, inaczej z seniorami; innego języka używają kobiety, innego mężczyźni; inne argumenty przemówią do gospodyń w domu, inny do szczebla kierowniczego międzynarodowych korporacji. Patrząc nawet na ten sam przedmiot, różne osoby zwrócą uwagę na inne jego cechy, różne funkcje uznają za najważniejsze, wreszcie – uznają go za mniej lub bardziej potrzebny..

Plusy, plusy i jeszcze raz - plusy

Kolejnym krokiem jest odpowiednie przedstawienie oferty naszego sklepu. Język korzyści skupia się przede wszystkim na zyskach, jakie klient może uzyskać po zakupieniu danego produktu, eksponuje jego mocne strony, nawet zwykłe cechy zyskują na znaczeniu. Język korzyści skupia się zarówno na cechach związanych z wyglądem zewnętrznym przedmiotu (np. kolor, materiał, kształt), jak również funkcjonalnościami (wbudowane systemy, wielość opcji i trybów) – właściwie każda cecha może stać się zaletą i walorem, za którymi kryją się korzyści dla klienta. Wszystko po to, by zwróci uwagę klienta i wzbudzi w nim potrzebę posiadania.

Sprawdź, jeżeli szukasz profesjonalnych zdjęć swoich produktów!

fotografia eventowa

Na koniec warto poznać kilka zwrotów często używanych przez najlepszych marketerów –oto kilka przykładowych zwrotów, które możesz wykorzystać w swoich kontaktach z klientami, zarówno w rozmowie telefonicznej, „face-to-face”, jak i w czasie wymiany korespondencji mailowej oraz tworzeniu tekstów reklamowych i promocyjnych:

  • Zapewniam Pana/Panią, że…

  • W trosce o Pana/Pani…

  • Innowacją/Nowością na rynku jest…

  • Specjalnie dla Pana/Pani

  • Pozwoli to/Zaoszczędzi to Pani/Panu…

  • Otrzyma Pan/Pani…

  • Wystarczy tylko…

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 547 985

E-mail: kontakt@galeriawitryn.pl

ul. Krucza 50, Warszawa

Poradnik dla kupujących i sprzedających w Internecie! Dowiedz się, na co należy uważać podczas wirtualnych zakupów oraz poznaj tajniki sprzedaży w sieci. Zapraszamy!

http://www.gebuko.ro/

Sklep żeglarski

pozycjonowanie Bochnia

jak założyć sklep internetowy

Specjalista ds. SEO Przemysław Bednarz