Blog dla Twojego sklepu - jak go promować?

Prowadzenie bloga tematycznego to świetny pomysł na promowanie swojej firmy i zwiększanie wyników sprzedaży. Jak to robić w sposób efektywny, a zarazem interesujący dla czytelników?

O czym pisać na blogach?

Coraz więcej firm zaczyna doceniać siłę content marketingu. Jednym z często wykorzystywanych narzędzi jest blog tematyczny. Decydując się na prowadzenie bloga, powinniśmy w pierwszej kolejności zadbać o wysokiej jakości treści, jakie się na nim znajdują. Dobór tematyki powinien wiązać się z działalnością naszej firmy, jednak nie mogą tu pojawić się nachalne teksty reklamowe prezentujące naszą ofertę. Wejdźmy w skórę naszego klienta i zadajmy sobie pytanie, jakich informacji może szukać w Sieci; na jakie pytania poszukuje odpowiedzi. Blog powinien być prowadzony z myślą o naszych obecnych i potencjalnych klientach oraz ich potrzebach, wątpliwościach. Treść musi być nie tylko przydatna, ale również napisana w sposób zrozumiały i przyciągający uwagę. Nawet najlepszy pomysł na artykuł spali na panewce, jeżeli nie zadbamy o staranność językową.

Optymalizacja bloga dla sklepu

Kolejnym krokiem jest optymalizacja artykułów pod kątem SEO. Powinny znajdować się w nich słowa kluczowe, na które chcemy pozycjonować nasz sklep oraz popularne frazy wpisywane przez naszych klientów, np. „ekologiczne środki do prania” albo „co zabrać w góry”. Słowa kluczowe powinny pojawić się w tytule, śródtytułach oraz we właściwej treści artykułu. Najważniejsze frazy powinny być widoczne z daleka. W tym celu warto używać odpowiednich znaczników, pogrubień i podkreśleń. Nie należy przesadzić z liczbą słów kluczowych, gdyż z pewnością wzbudzi to podejrzenia robotów indeksujących strony. Kolejne wpisy powinny być opatrzone odpowiednimi tagami, które pozwolą uporządkować artykuły według tematyki. Inny element to atrakcyjność wizualna – odpowiednia skórka czy grafika. Jeśli chodzi o sam tytuł URL kolejnych podstron, dobrą praktyką jest umieszczenie w nich tytułu artykułu wraz ze słowem lub frazą kluczową. Należy pamiętać o wewnętrznym linkowaniu wewnątrz bloga oraz linkowaniu do naszej strony docelowej.

Promowanie bloga firmowego

Jeśli postawiliśmy już bloga dla naszego sklepu i regularnie dodajemy do niego kolejne wpisy, czas pomyśleć o skutecznej promocji. W tym celu świetnie sprawdzi się nasz fanpage w popularnych mediach społecznościowych: Facebooku, Twitterze itd. Wystarczy krótka zachęta do przeczytania najnowszego wpisu wraz z linkiem prowadzącym bezpośrednio na bloga. Tego typu informacje możemy zamieszczać również na stronie naszego sklepu – koniecznie w widocznym miejscu. Pod samą treścią wpisu umieśćmy przyciski do mediów społecznościowych, by użytkownicy mogli łatwo i szybko przekazywać nasz artykuł znajomym. Jeżeli chcemy zwiększyć jego poczytność, możemy poprosić o komentarz eksperta lub znaną osobę, która zapewni wzrost liczby odwiedzin na stronę. Na nasz blog możemy zapraszać na forach branżowych, w wątku dotyczącym omawianej przez nas problematyki. Pamiętaj jednak o granicy pomiędzy rzeczowym nawiązywaniem do zadanego pytania przez innego użytkownika, a nachalnym spamowaniem, na przykład linkowanie do naszego bloga o budownictwie przemysłowym na portalu parentingowym – konsekwencje mogą być przeciwne do zamierzonych. Śledząc statystyki w Google Analytics szybko zauważymy, które treści cieszą się większą, a które mniejszą poczytnością. Dane te pokażą nam kierunek, w którym warto podążać tworząc kolejne wpisy. Pamiętaj też, ze żyjemy obecnie w świecie video i filmy reklamowe również mogą być bardzo skuteczną formą reklamy!

   

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 547 985

E-mail: kontakt@galeriawitryn.pl

ul. Krucza 50, Warszawa

Poradnik dla kupujących i sprzedających w Internecie! Dowiedz się, na co należy uważać podczas wirtualnych zakupów oraz poznaj tajniki sprzedaży w sieci. Zapraszamy!

http://www.gebuko.ro/

Sklep żeglarski

pozycjonowanie Bochnia

jak założyć sklep internetowy

Specjalista ds. SEO Przemysław Bednarz