Jak się ma rynek e-commerce w Polsce?

Jak się ma rynek e-commerce w Polsce? Jak rodzime sklepy online radzą sobie na tym konkurencyjnym rynku? Czy e-sklep to opłacalna działalność w Polsce? Z jakimi barierami mogą spotkać się przedsiębiorcy chcący założyć e-sklep? O tym wszystkim może przeczytać w poniższym artykule.

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska przeprowadził badanie
„E-handel w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach” wśród przedstawicieli sektora MSP działających na rynku e-commerce. Badania zostało przeprowadzone we współpracy
z Ministerstwem Gospodarki.

Respondenci biorący udział w badaniu mogli pochwalić się dość zróżnicowanym stażem prowadzenia działalności online. 10% badanych prowadzi działalność w Internecie powyżej 10 lat, 24% od 5 do 10 lat, 43% od 2 do 5 lat. Z kolei 11% respondentów prowadzi działalność online od 1 do 2 lat, 4% poniżej roku, 5% od 2014 roku, a 1% nie miało zdania na ten temat.

Respondenci, jako najważniejsze bariery w prowadzeniu działalności online wskazali: koszty prowadzenia działalności, duża konkurencja, dość duże wahania sprzedaży ze względu na sezonowość, ograniczony zespół i infrastruktura, brak specjalistów na rynku pracy. Badania ujawniły, że potrzebna jest edukacja, która pozwoli na zrozumienie mechanizmów prawnych
i marketingowych (m.in.: umożliwiających lepsze zrozumienie potrzeb klientów). Dynamiczny rozwój tego rynku wymaga nieustannej edukacji społeczeństwa i właścicieli oraz upraszczania przepisów prawnych. Rynek e-commerce zaczyna się rozwijać, o czym świadczy ponad 4% udział wydatków konsumpcyjnych realizowanych online w całkowitej konsumpcji prywatnej.

Respondenci biorący udział w badaniu wskazali, że w najbliższym czasie mają zamiar udoskonalić takie obszary działalności ich sklepu internetowego jak: oferta, nowe działania marketingowe, optymalizacja form marketingowych, obsługa klienta, infrastruktura, obsługa logistyczna.

Badane osoby, jako najczęściej stosowane formy marketingu wskazały: platformy
e-commerce, profil w serwisach społecznościowych, pozycjonowanie w wyszukiwarkach, reklamy w serwisach społecznościowych, marketing szeptany, newslatter, płatna reklama
w wyszukiwarkach.

Bez wątpienia sprzedaż internetowa to przyszłość. Coraz częściej dokonujemy zakupów online, pozbywamy się obaw i nabieramy do tej formy robienia zakupów coraz więcej zaufania.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 547 985

E-mail: kontakt@galeriawitryn.pl

ul. Krucza 50, Warszawa

Poradnik dla kupujących i sprzedających w Internecie! Dowiedz się, na co należy uważać podczas wirtualnych zakupów oraz poznaj tajniki sprzedaży w sieci. Zapraszamy!

http://www.gebuko.ro/

Sklep żeglarski

pozycjonowanie Bochnia

jak założyć sklep internetowy

Specjalista ds. SEO Przemysław Bednarz