Informacje prasowe: sposób na nowych klientów

Aby móc w pełni wykorzystać potencjał siły opinii publicznej należy posiąść umiejętność komunikowania się z dziennikarzami za pomocą informacji prasowej.

Narzędzia, które służą zdobywaniu nowych klientów sklepów internetowych nie muszą ograniczać się do działań marketingowych, takich jak prowadzenie profilu w mediach społecznościowych czy bloga. Równie skuteczna, a czasem nawet bardziej efektywna, okazuje się realizacja strategii PR. Dzięki niej możliwe jest dotarcie do odbiorców poprzez pośrednictwo mediów, które pełnią rolę swoistego lidera opinii mówiącego audytorium, co jest warte ich uwagi, a co nie

Zalety wykorzystywania informacji prasowych

Podstawowym walorem współpracy sklepu internetowego z mediami jest zaufanie, jakim obdarza audytorium daną stację telewizyjną, gazetę branżową, czy też portal internetowy. Nie bez kozery media nazywane są czwartą władzą – to, o czym mówią i piszą ma ogromny wpływ na tzw. nastroje społeczne. Jeżeli uda nam się zdobyć zainteresowanie naszą treścią jednego z nich, możemy spodziewać się wzrostu renomy i prestiżu naszej firmy. Linki wychodzące ze stron należących do cenionych mediów mają dużą moc, ponieważ ich treści są wartościowe a liczba użytkowników – bardzo duża. Roboty Google indeksują ich podstrony na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Z tego powodu i nasza strona z pewnością zanotuje wysokie skoki 

Po co tworzyć informacje prasowe?

Podstawowym pytaniem, jakie musimy sobie zadać tworząc notatkę prasową, jest to, co może zainteresować dziennikarza. Co może przykuć jego uwagę i spowodować, że w ogóle otworzy i przeczyta naszą wiadomość? Trzeba wykazać się sporą intuicją i rozwagą, bowiem dziennikarze są często rozliczani nie tylko za stworzenie artykułu, ale również jego poczytność. Jak zawsze, najważniejszy jest content. Jeżeli naprawdę nie mamy się czym pochwalić, nie wysyłajmy maili na siłę, nie twórzmy sensacji tam, gdzie jej nie ma, bowiem redaktor może się do nas uprzedzić i przestać w ogóle odczytywać nasze wiadomości – nawet jeśli okaże się, że będziemy dysponować naprawdę wartościową treścią. Z tego powodu, najlepiej sprawdzają się wszelkiego rodzaju artykuły poradnikowe.

Tworzenie materiałów prasowych - zasady

  1. Zdefiniuj swoją grupę docelową – audytorium danego medium powinno pokrywać się z grupą docelową, która może być zainteresowana danymi produktami z Twojego sklepu internetowego. Z tego powodu należy bacznie obserwować zachowania własnej target group oraz jej ruchy w sieci (jakie strony odwiedza, które portale ceni, na jakich forach aktywnie się udziela). W tym momencie warto również określić jej potrzeby.

  2. Określenie celu – określenie celu wiąże się z określeniem tematyki artykułu, jakim chcemy podzielić się z dziennikarzem i odbiorcami. Warto nawiązać do aktualnych informacji, wydarzeń ogólnopolskich lub lokalnych i wpleść w nie umiejętnie własne produkty i firmę. Zawsze sprawdzaj źródła i informatorów – np. na zagranicznych stronach, które mogą potwierdzić lub zaprzeczyć jakimś doniesieniom. Jeżeli znajdujesz inspirujący temat na zupełnie nieznanym blogu, bądź czujny i dokładnie sprawdź rzetelność i prawdziwość takich informacji.

  3. Forma i edycja – kluczowym elementem jest oczywiście przelanie tego, co w głowie na papier. Zacznijmy od spisania planu, którego potem będziemy się trzymać. Bezwzględnie należy poprawnie posługiwać się językiem polskim, a także zwracać uwagę czytelnika na najważniejsze elementy tekstu poprzez pogrubienia czy wypunktowanie.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 547 985

E-mail: kontakt@galeriawitryn.pl

ul. Krucza 50, Warszawa

Poradnik dla kupujących i sprzedających w Internecie! Dowiedz się, na co należy uważać podczas wirtualnych zakupów oraz poznaj tajniki sprzedaży w sieci. Zapraszamy!

http://www.gebuko.ro/

Sklep żeglarski

pozycjonowanie Bochnia

jak założyć sklep internetowy

Specjalista ds. SEO Przemysław Bednarz