Wygląd sklepu internetowego ma znaczenie!

Marketing i reklama to działania, które mają przyciągnąć klienta. Duża liczba odwiedzających niestety nie zawsze oznacza dużą sprzedaż. Z dostępnych badań wynika, że osoba odwiedzająca stronę e-sklepu już po trzech minutach wie czy dokona w nim zakupu czy nie. Z tego względu wygląd sklepu internetowego ma kluczowe znaczenie.

 

Tak jak w stacjonarnym

W sklepach stacjonarnych pracownicy dbają o czystość i przemyślany wystrój. Tak, też musisz postępować w swoim sklepie online. Jednakże w tym przypadku warto w szczególności postawić na nawigację i layout. Muszą one zwracać uwagę kupujących poprzez uporządkowanie i estetykę. Te elementy sprawią, że klienci chętnie będą wracać do Twojego e-sklepu.

 

Wygląd to wizytówka

Większość z nas wyrabia sobie zdanie o czymś na podstawie pierwszego wrażenia. Tak też jest z opinią o sklepie internetowym. Z tego względu wygląd odgrywa bardzo ważną rolę i decyduje o postrzeganiu marki. To właśnie wygląd e-sklepu kształtuje jego wizerunek. Jeżeli strona internetowa stwarza wrażenie profesjonalnej to klient oceni firmę jako wiarygodną.

 

Łatwa nawigacja

Oprócz atrakcyjnego wyglądu sklepu online należy zadbać o łatwość poruszania się w nim. Przede wszystkim strona Twojego sklepu musi być prosta, przejrzysta i łatwa do nawigacji. Oferowane produkty warto posegregować w kilka kategorii, tak aby zapewnić przejrzystość. Upewnij się czy potencjalny klient zaglądając na Twoją stronę może szybko znaleźć interesujący go produkt. Jeżeli nie to zapewne szybko opuści on stronę.

 

Kolor strony ma znaczenie

Sprzedaż zależy także od kolorystyki strony Twojego sklepu internetowego. Jak na klienta działają poszczególne kolory? Poniżej przygotowaliśmy małą ściągawkę.

  • Brązowy - dodaje klientowi pewności.

  • Żółty – przykuwa uwagę, ale w nadmiernych ilościach może powodować odrzucenie.

  • Czerwony – przypomina miłość, emocje, powoduje zainteresowanie klienta.

  • Zielony – wprowadza harmonię, spokój, kojarzy się z naturą i relaksem.

  • Niebieski – kojarzy się z zaufaniem i spokojem.

  • Biały – kojarzy się z jasnością i przejrzystością.

  • Szary – oznacza powagę.

  • Czarny – kojarzy się z dominacją i przewagą, dlatego też powinien on być zestawiany ze stonowanymi kolorami.

Bez wątpienia strona e-sklepu jest bardzo ważna. Powinna zainteresować klienta, a nie odstraszać. Przede wszystkim warto zadbać o jej stronę wizualną.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 547 985

E-mail: kontakt@galeriawitryn.pl

ul. Krucza 50, Warszawa

Poradnik dla kupujących i sprzedających w Internecie! Dowiedz się, na co należy uważać podczas wirtualnych zakupów oraz poznaj tajniki sprzedaży w sieci. Zapraszamy!

http://www.gebuko.ro/

Sklep żeglarski

pozycjonowanie Bochnia

jak założyć sklep internetowy

Specjalista ds. SEO Przemysław Bednarz