Strony tematyczne dla Twojego sklepu internetowego

Strony tematyczne to nowe możliwości dotarcia klientów. Ich skuteczność jest wysoka, a związane z nimi koszty - stosunkowo niewielkie.

Jeśli prowadzisz własną firmę, która reklamuje się w Internecie, dobrze wiesz, że konkurencja na rynku jest ogromna. Bez względu na to, w jakiej branży działasz Twoja praca to nieustające działania mające na celu przyciągnięcie uwagi klientów. Kuszenie atrakcyjnymi to dziś zdecydowanie za mało. Z kolei działania reklamowe, jak choćby kampanie AdWords, to spory wydatek, na który nie zawsze jest nas stać. Rozwiązaniem nie generującym wysokich kosztów, a jednocześnie takim, który ma duże szanse na powodzenie, jest prowadzenie stron tematycznych.

Czym są strony tematyczne dla sklepów internetowych?

Strony tematyczne może stworzyć właściwie każda firma. Są one poświęcone tematyce związanej z branżą, w jakiej działa dane przedsiębiorstwo. Zawierają porady i informacje na różne tematy oscylujące wokół obranego obszaru. Można stworzyć jeden serwis, jednak o wiele lepiej jest dokonać segmentacji grupy docelowej i na podstawie podziału stworzyć kilka stron tematycznych dedykowanych poszczególnym grupom. Na przykład, hurtownia oferująca środki do pielęgnacji roślin może założyć kilka serwisów tematycznych skierowanych do różnych grup klientów: w jednym będzie umieszczać porady dla osób, które mają przydomowe ogródki, drugi będzie skierowany dla rolników, trzeci – sadowników, czwarty – działkowiczów itd. Z myślą o danych grupach możemy zamieszczać praktyczne wskazówki i informacje na temat sadzenia poszczególnych gatunków roślin i ich pielęgnacji, przeciwdziałania chorobom, rozpoznawania szkodników i ich skutecznego eliminowania. Możliwości jest naprawdę wiele.

Najważniejszym wymogiem w tworzeniu tego typu serwisów jest wysokiej jakości treść. Jeżeli będziemy podawać zdawkowe, niesprawdzone lub nieprzydatne informacje lub podana treść będzie niezrozumiała, nie przyciągniemy uwagi użytkowników. Możemy uzyskać zupełnie odwrotny skutek w postaci fali internetowej krytyki i negatywnych komentarzy na nasz temat. Dlatego też, należy odpowiedzialnie podejść do tego typu działań. Jeśli zamieszczane przez nas artykuły będą przydatne i interesujące, możemy mieć pewność, że po pewnym czasie zauważymy intensywny wzrost odwiedzin na naszej stronie oraz przekierowań na landing site naszej firmy.

Korzyści z własnych stron tematycznych

Powierzając tworzenie serwisów branżowych zewnętrznej firmy, musimy liczyć się z ryzykiem, że w przypadku zakończenia współpracy z firmą i wygaśnięcia kontraktu, strona przestanie być uaktualniana, a nawet może zostać usunięta – stracimy cenne treści oraz prowadzące do naszej firmy linki. Prowadząc samodzielnie serwis mamy pełną kontrolę nad tym, co się w nim dzieje. Treści oraz anchory linkujące do naszego e-sklepu lub firmy będą istnieć tak długo, jak tego będziemy chcieć. Po drugie, nasza firma urasta do rangi eksperta. Zaczynamy być postrzegani jako specjaliści, którzy mają ogromną wiedzę i pragną dzielić się nią z użytkownikami. W ten sposób pracujemy na własną renomę, budujemy zaufanie, które przekłada się na wyniki sprzedaży. Inwestujemy w treść – resztę robią użytkownicy. Dzielą się ze sobą wartościowymi linkami, zaczyna działać tzw. marketing szeptany. Efekty? Zyski ze zwiększonej sprzedaży i bezcenna renoma naszego przedsiębiorstwa.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 547 985

E-mail: kontakt@galeriawitryn.pl

ul. Krucza 50, Warszawa

Poradnik dla kupujących i sprzedających w Internecie! Dowiedz się, na co należy uważać podczas wirtualnych zakupów oraz poznaj tajniki sprzedaży w sieci. Zapraszamy!

http://www.gebuko.ro/

Sklep żeglarski

pozycjonowanie Bochnia

jak założyć sklep internetowy

Specjalista ds. SEO Przemysław Bednarz