Unikalne opisy produktów - czy warto?

Tworzenie unikalnych treści to podstawa jakichkolwiek działań mających na celu zwiększenie atrakcyjności pozycjonowanej strony zarówno w oczach użytkowników, jak również „w oczach” robotów Google, które indeksują wszystkie zawartość wszystkich witryn internetowych i układają je w formie rankingu.

To, że kopiowanie treści, jakimi są opisy produktów, nie ma większego sensu, wiadomo od wielu lat, a dokładniej – od czasu pierwszej aktualizacji algorytmu wyszukiwarki Google. Wtedy właśnie rozpoczęła się walka z treścią o charakterze spamowym oraz tzw. duplicate content. Zawartość zwielokrotnionia to mówiąc w skrócie umieszczanie identycznej treści pod różnymi adresami URL. Współcześnie, takie działanie może przynieść jedynie szkody firmie, która jest w ten sposób pozycjonowana, w formie zbanowania lub nałożenia filtra, czyli wykluczeniu strony z wyników wyszukiwania. Tę sytuację można porównać do wpisu na „czarną listę”.

Dobry opis produktu

Ciekawy opis produktu powinien posiadać kilka cech. Po pierwsze, powinien budzić , przeważnie pozytywne, żywe emocje, uczucie pożądania i chęci posiadania danej rzeczy. Po drugie, musi być napisana w stylu informacyjno-perswazyjnym – przedstawiamy korzyści płynące z użytkowania danego urządzenia. Język opisu nie może wykorzystywać zbyt wielu słów charakterystycznych dla żargonu specjalistycznego - powinien być zrozumiały, choć nie infantylny. Trzecim elementem jest dynamika języka – chodzi tu o czasowniki i frazy nawołujące do podjęcia decyzji zakupowej lub zapisania się do newslettera czy polubienia profilu firmy na portalach społecznościowych. Jest to tzw. call-to-action. Po czwarte, treść musi być prawdziwa i rzetelna – opis produktu to nie literacka fikcja! Powinny w naturalny sposób pojawić się słowa kluczowa oraz ich synonimy.

Korzyści z tworzenia unikalnych opisów produktów

Najbardziej „przyziemnym”, ale i twardym argumentem przemawiającym za tym, że nie warto kopiować gotowych szablonów opisów, jest kwestia finansów. Po pierwsze, oszczędzamy na ewentualnych działaniach agencji SEO, która zanim rozpocznie jakiekolwiek działania optymalizacyjne przeprowadza audyt stron. Poprawy treści na naszej stronie internetowej zewnętrzna firma podejmie chętnie, ale będziemy musieli za to dodatkowo zapłacić. Zapobiegamy również kosztom związanym z ewentualnym zdjęciem filtra nałożonego na naszą stronę przez Google, które pochłania finanse oraz czas.

Drugim argumentem jest fakt, że autorskie treści przyciągają czytelników i potencjalnych klientów, którzy przed zakupami często pragną zdobyć dokładne informacje na temat danego produktu. Warto używać języka dopasowanego do naszej grupy docelowej i skupić się na tym, co jest dla niej szczególnie istotne. Jeżeli nasza treść przyciągnie ich uwagę z pewnością możemy mieć nadzieję, że czytelnicy zapamiętają adres naszej witryny lub nazwę firmy, a może nawet od razu zapoznają się z ofertą naszego sklepu i dokonają zamówienia.

Jeśli utwierdziłeś się w przekonaniu, że warto zainwestować w napisanie oryginalnych opisów produktów na stronie Twojego sklepu internetowego, pamiętaj, że nie musisz robić tego samodzielnie. Jeżeli nie czujesz się na siłach (nie każdy jest stworzony do copywritingu) albo nie masz czasu sam się zabrać za pisanie, możesz zatrudnić profesjonalnego copywritera, który napisze dla Ciebie content atrakcyjny dla użytkowników oraz „czytelny” dla robotów indeksujących strony.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 547 985

E-mail: kontakt@galeriawitryn.pl

ul. Krucza 50, Warszawa

Poradnik dla kupujących i sprzedających w Internecie! Dowiedz się, na co należy uważać podczas wirtualnych zakupów oraz poznaj tajniki sprzedaży w sieci. Zapraszamy!

http://www.gebuko.ro/

Sklep żeglarski

pozycjonowanie Bochnia

jak założyć sklep internetowy

Specjalista ds. SEO Przemysław Bednarz