Rozwój branży e-commerce w Polsce

Już od jakiegoś czasu można zaobserwować bardzo szybki i stosunkowo intensywny rozwój branży e-commerce w Polsce. O ile wcześniej wykorzystywanie kanału elektronicznego przez duże sieci handlowe było działaniem mającym na celu osiągnięcie przewagi konkurencyjnej, o tyle teraz już jest ono działaniem standardowym, stosowanym przez większość sklepów.

 

Widoczne zmiany w e-commerce

Swoją dotychczasową taktykę będą musiały zmienić szybko i zdecydowanie przede wszystkim mniejsze sklepy, dla których międzynarodowi „giganci” stanowią poważne zagrożenie. Największym problemem oraz wyzwaniem dla wielu sklepów może okazać się konieczność zmian w procedurach i regulaminach, jakie wynikają z nowych przepisów prawnych. Przede wszystkim już od czerwca br. klienci mają nie tydzień czy 10 dni, ale całe dwa tygodnie na to, aby wycofać się z zakupu danego towaru. To jednak nie wszystko, bowiem sklepy będą musiały zaakceptować cały szereg innych poważnych zmian.

Jak odnajdą się małe e-sklepy?

Przewiduje się dalszy i ciągły wzrost sprzedaży poprzez kanał e-commerce, ponadto znacznie wzrasta znaczenie outsourcingu. Polskie przedsiębiorstwa otwierają się na rynki europejskie i jednocześnie firmy zagraniczne rozszerzają swoją działalność w Polsce. Mniejsze e-sklepy będą w końcu zmuszone do konsolidacji. Jeżeli będą chciały przetrwać, czeka je nie lada wyzwanie. Konsolidacja jednak pozwoli im na zwiększenie siły marketingowej oraz połączenie baz konsumenckich, będą mogły znacznie rozszerzyć swoją dotychczasową ofertę.

Znaczenie outsourcingu

Znaczenie outsourcingu jest obecnie ogromne i cały czas wzrasta. Coraz to więcej przedsiębiorstw do tej pory skupiających się na tradycyjnym handlu postanawia zainwestować we współpracę z zewnętrznymi firmami, które obsługują e-commerce. Mowa tutaj jednak nie tylko i wyłącznie o dużych sieciach, ale także o mniejszych e-sklepach, które coraz bardziej dostrzegają swoją szansę w outsourcingu i chcą się rozwijać. Przekazanie kompleksowej obsługi procesów firmom zewnętrznym jest dla nich z pewnością dużą szansą.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 547 985

E-mail: kontakt@galeriawitryn.pl

ul. Krucza 50, Warszawa

Poradnik dla kupujących i sprzedających w Internecie! Dowiedz się, na co należy uważać podczas wirtualnych zakupów oraz poznaj tajniki sprzedaży w sieci. Zapraszamy!

http://www.gebuko.ro/

Sklep żeglarski

pozycjonowanie Bochnia

jak założyć sklep internetowy

Specjalista ds. SEO Przemysław Bednarz