Jakie są nawyki kupujących?

Klienci robiący zakupy w sieci należą do najbardziej wymagających nabywców. To ogromne wyzwanie dla właścicieli e-sklepów. Z tego względu warto poznać nawyki kupujących i psychologię konsumenta. Te elementy mogą okazać się czynnikiem przeważającym o sukcesie bądź porażce Twojego biznesu internetowego. No to zaczynamy, poniżej kilka wskazówek, które każdy prowadzący sklep online powinien znać!

Serwis z kuponami rabatowymi vouchercloud.pl opracował infografikę prezentującą zachowania i motywacje klientów robiących zakupy w sieci. Najważniejsze informacje przedstawiamy poniżej.

 

3 minuty i po sprawie

Zwróć uwagę na szybkość działania strony, gdyż 57% klientów po odczekaniu 3 minut po prostu opuści stronę Twojego e-sklepu. Co więcej 80% z nich już nigdy więcej na nią nie wróci.

 

Zdjęcia i pierwsze wrażenie

Pierwsze 90 sekund jest najważniejsze, gdyż to właśnie wtedy klient podejmuje decyzje o kupnie lub opuszczeniu strony. Ponadto pamiętaj o zdjęciach, gdyż dla 92,6% klientów mają decydujące znaczenie dla podjęcia decyzji o zakupie. Co jeszcze warto wiedzieć? Otóż należy przedstaw klientowi wiele ujęć produktu, najlepiej w kilku fotografiach, gdyż zwiększa to sprzedaż aż o 58%. Jednakże zdjęcia muszą wiernie odzwierciedlać produkt, gdyż aż 25% zwrotów jest spowodowana tym, że produkt nie jest taki jak klient oczekiwał. Przydatne są także materiały video. 31% nabywców właśnie pod wpływem materiału video podejmuje decyzje o zakupie produktu. Ponadto 1 na 2 nabywców po obejrzeniu materiału video ma większe zaufanie do produktu.

Recenzje produktów

Recenzje pełnią bardzo ważną funkcje. Aż 85% klientów przed zakupem czyta recenzje, a 79% z nich ufa im w takim stopniu jak osobistym rekomendacjom. 67% nabywców czyta 6 lub mniej recenzji zanim upewni się, że ufa firmie i dokona zakupu.

Porzucanie koszyka

Średni procent porzuceń koszyka wynosi 67,4%. Najważniejsze powody porzucenia koszyka to: ukryte opłaty podczas finalizowania zakupu, konieczność założenia konta, zbyt długi proces finansjalizacji zakupów, niejasne zasady dostawy i brak numeru telefonu na stronie. Koszyk częściej porzucają mężczyźni niż kobiety.

Warto dokładnie przeanalizować powyższe informacje i zastanowić się czy któryś z tych błędów nie popełniasz w prowadzeniu Twojego sklepu oraz je naprawić, co zwiększy atrakcyjność e-sklepu i przyciągnie klientów.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 547 985

E-mail: kontakt@galeriawitryn.pl

ul. Krucza 50, Warszawa

Poradnik dla kupujących i sprzedających w Internecie! Dowiedz się, na co należy uważać podczas wirtualnych zakupów oraz poznaj tajniki sprzedaży w sieci. Zapraszamy!

http://www.gebuko.ro/

Sklep żeglarski

pozycjonowanie Bochnia

jak założyć sklep internetowy

Specjalista ds. SEO Przemysław Bednarz