Jakie wymagania mają klienci internetowi?

Robienie zakupów za pośrednictwem Internetu jest obecnie normą. Dlatego też, firma konsultingowa PwC pokusiła się o przeprowadzenie globalnego sondażu w celu zidentyfikowania oczekiwań potencjalnych klientów internetowych. Warto zapoznać się z wynikami sondażu, aby dowiedzieć się, jakie są owe oczekiwania.

 

Klient jest ważny!

Sprzedawcy obecnie robią bardzo wiele, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom potencjalnych klientów. Jeśli bowiem nie sprostają owym wymaganiom, nie przyciągną do siebie klientów i nie zatrzymają ich na dłużej. Sami klienci zaś znacznie „podnoszą poprzeczkę”. Współcześni klienci to osoby świadome tego, czego chcą i czego mogą wymagać, znają swoje prawa. Jeżeli dany sklep nie zaspokoi ich potrzeb w wystarczającym stopniu, poszukają dla siebie ciekawszych ofert, zwłaszcza że ofert sklepów internetowych nie brakuje. Konsumenci mają w czym wybierać i w pełni z tej możliwości korzystają.

 

Jakie oczekiwania mają klienci?

Świadomy swoich praw klient internetowy nie jest osobą stawiającą wygórowane wymagania. Jest to osoba, która zwyczajnie chce być usatysfakcjonowana z dokonanego zakupu. Zgodnie z wynikami ankiety aż dla 80 proc. klientów ogromnie ważne jest to, aby marka, którą wybierają była godna zaufania. Na zaufanie zaś trzeba zapracować i mogą liczyć na nie między innymi marki wyróżniające się w pozytywny sposób na rynku, mające pewien staż i doświadczenie w kontakcie z klientami. Jeżeli marka umie zaangażować klientów, pozostają jej oni wierni.

Kolejną bardzo ważną kwestią, na którą klienci zwracają uwagę jest odpowiednie spersonalizowanie oferty. Personalizacja taka może przybierać bardzo różne formy. Mogą to być przykładowo rozmaite programy lojalnościowe, promocje, nagrody, konkursy czy kupony elektroniczne. Jeżeli oferta jest właściwie dobrana do każdego klienta, sklep internetowy ma szansę na duży ruch na stronie.

Ponadto klientom internetowym zależy na tym, aby mogli swoją ulubioną stronę przeglądać bez problemu na wszelkiego rodzaju urządzeniach mobilnych, tj. od komputera czy tabletu, po smartfon. Chcą także robić zakupy w dowolnym czasie, zatem strona musi prawidłowo działać. Istotne dla klientów jest to, aby strona była na bieżąco aktualizowana, ponieważ nie chcą przykrych niespodzianek tego typu, że zamówią produkt, który teoretycznie jest dostępy na stronie, po czym otrzymują informację, że chwilowo jest brak wybranego towaru.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 547 985

E-mail: kontakt@galeriawitryn.pl

ul. Krucza 50, Warszawa

Poradnik dla kupujących i sprzedających w Internecie! Dowiedz się, na co należy uważać podczas wirtualnych zakupów oraz poznaj tajniki sprzedaży w sieci. Zapraszamy!

http://www.gebuko.ro/

Sklep żeglarski

pozycjonowanie Bochnia

jak założyć sklep internetowy

Specjalista ds. SEO Przemysław Bednarz